ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

ویرگول برای نرسیدن به نقطه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

درباره ماروین زونیس

پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۲۶ ب.ظ

در حین جستجوی اینترنتی به مقاله ای از ماروین زونیس برخوردم که برای موضوع پژوهشی که در پی‌اش بودم خیلی مفید بود، اما چون مقاله‌ای قدیمی (برای سال 1985) بود در اینترنت جز عنوانش چیزی نیافتم، تصمیم گرفتم به خودش ایمیل بزنم و از خود وی بخواهم فایل مقاله را برایم بفرستد، هر چند امیدی نداشتم که حتی به ایمیلم جواب دهد ولی امتحانش که ضرری نداشت. ایمیل را که فرستادم فردای آن روز جواب داد: «محمد، من الان در سفر هستم وقتی بازگشتم، مقاله را برایت می‌فرستم». خیلی خوشحال شدم که بلافاصله جواب داده. چند روز گذشت و بدون اینکه من ایمیلی برای پیگیری بفرستم خودش ایمیلی فرستاد: «محمد، من مقاله را در آرشیو خودم پیدا نکردم ولی به یکی از دستیاران پژوهشی‌ام می‌گویم آنرا از کتابخانه پیدا کند و برایت بفرستد». فردای آن روز حتی قبل از اینکه من ایمیل خود را چک کرده باشم و ایمیل قبلی را ببینم، ایمیل دیگری از دستیار پژوهشی زونیس دیدم که فایل مقاله را از کتابخانه گرفته، اسکن کرده و برایم فرستاده بود. برای منکه بارها برای یک سوال ساده به برخی استادان ایرانی ایمیل زده بودم و حتی جوابی ندیده بودم (نمی‌گویم تمام آنها) این کار زونیس باورکردنی نبود، از اینکه استاد بزرگی چون زونیس در ینگه دنیا، یک دانشجوی ساده را در تنگه دنیا (ایران) اینهمه تحویل گرفته بود واقعا شگفت‌زده شدم، ایمیلی محض سپاس فرستادم و اینبار بیشتر شرمنده‌ام کرد؛ راهنمایی‌هایی ارزنده و روشنگری درباره‌ی موضوع تحقیقم ارسال کرده بود و تشویقم کرده بود به انجام آن. بسیار آموختم از تواضع و لطفش و از نظم و دانشجونوازی اش. خدایش سلامت داردش!

پی‌نوشت: از زونیس در ایران دو کتاب درخشان «شکست شاهانه» و «نخبگان سیاسی ایران» ترجمه شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۲۴
ویرگول ،،،

نظرات  (۲۳)

سلام
اگر اطلاعات بیشتری از زونیس دارید لطفا برام ایمیل کنید .من می خوام بدونم زونیس روانشناس هست یا اینکه مطالعات سیاسی دارد ومشخصا تخصص علمی او در چه زمینه ای هست.

پاسخ:
پاسخ:
سلام. تخصص زونیس علوم سیاسی است و به روانشناسی هم از منظر روانشناسی سیاسی پرداخته.
با تنگه ی دنیا موافقم!!!!
درود بر شما دانشجویان واقعی و اساتیدی بزرگ همچون جناب زونیس.
خوش شانس بودی که این تجربه روداشتی از طرف من وهمه دانشجویان ایرانی یه ایمیل تشکر مبسوط براش بفرست...ما که سه ترم پایان نامه کارشناسی رشد با بهترین استادا دانشگاه داشتیم 5 بارهم موفق نشدم با همه استادای راهنمای و...سر جمع...جلسه بذاریم...بماند خدارو شکر تموم شد...
سلام

به این می گن استاد به معنای واقعی کلمه
میدونی
من که این داستانو باور نکردم
مطمئنی خواب ندیدی؟
واقعا متاسفم
برای خودمون
ما هم دانشجوییم ماهم استاد داریم
برای خود ماهم همچین اتفاقاتی بارها و بارها افتاد
درسته ما دانشجوها هم خیلی سستیم ولی استادامون هم الگوهای خوبی نیستن
کاش یه چشزایی یه جورای دیگه بود
خوش به حالت که این اتفاق فوق العاده برات افتاده
سلام
داستان "سمفونی کفش ها " به نظرات ارزشمند و نقد های پربهای شما نیاز داره ممنون میشم از راهنمایی هاتون بهره مند بشم
با درود
اگر همچون سال گذشته در جنبش نخریدن ماهی قرمز همکاری می کنید، لطفاً امسال هم به شیوه عمومی ما یا به شیوه خاص خودتان در کنارمان باشید. نوشتار امسال را بر روی وبلاگ قرار داده ام. شما هم سهم خودتان را به جای آورید.
اساتید خارجی همینن دیگه!
سلام آقا ویرگول
اندر احوالات شما انقلابی بزرگ؟
البته در ایران هم اساتیدی به خوبی زونیس پیدا می شناااااااا!!!!!!!! نمونه استاد راهنمای خودم ... آنلاین آنلاینه ... یا دکتر ندیمی و ...
البته باید برای یک نویسنده ی خارجی ایمیل بزنم و ازش مقاله بگیرم ... خدا کنه که این استاد مثل زونیس، بزرگوار باشه و مقاله شو بهم بده . پاینده باشید
سلام محمد جان من که از این چیز ها سردر نمی آورم ولی وبلاگ باحالی داری.
موفق باشی
۱۳ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۵۲ امیرحسین رهبری
وبلاگ جالبی داری محمد.
به وبلاگ امیرمحمد هم سر بزن
وبلاگ امیرمحمد:www.amir2rahbari.blogfa.com
سلام محمد
ای بابا رطب خورده منع رطب نمی کنه تو در این زمینه از همه اساتید بدتری اخوی
سلام فکر ی نجورسن. به یادتیم. به ما هم سری بزن همکلاسی اکتیو سابق.
۱۶ دی ۹۰ ، ۱۲:۵۲ بید مجنون
سلام
خیلی جالب بود.
شخصا از بین اساتید خودمون رفتار و منش و برخورد دکتر کسرائیو به بقیه ترجیح میدم. تا امروز هر موقع سوالی داشتم با روی باز جواب دادند و وقت گذاشتند...
راست می گویی محمد.من خودمبا یه استادی از دانشگاه تربیت معلم کار واجب داشتم.یعنی یه سوال کوتاه.کلی ایمیل زدم جواب نداد. ولی دفتر کارشو گرفتم بعد از دو سه هفته تونستم باهاش حرف بزنم.ولی پشت تلفن انصافا خوب جوابمو داد و وقت گذاشت.
۰۹ دی ۹۰ ، ۱۶:۱۲ مسعود درودی
سلام محمد فکری عزیز
پستت جالب و در عین حال تکان دهنده بود
راستی شیرینی هم ندادی ها ! یادت باشه


بزن به حساب
سلام

چه استاد بزرگواری
سلام
شب یلدا بر شما و خانواده محترم مبارک.




ممنون، بر شما نیز مبارم باد.
سلام.
با مطلبی به نام "لحظه ای پای زمزم شهدا...." به روز هستیم.
به ما سری بزنید.
ارادت محمد....
سلام
خودم و خیلی از دوستانی که می شناسم این مسله را تجربه کردند.
همیشه روح علمی محققان بیرونی را برای هر کدام از اساتید ایرانی که جوابم را نمی دهند بیان می کنم. خیلی موارد بازخورد مثبتی داشته.
۲۵ آذر ۹۰ ، ۱۶:۵۲ عبداله پور
سلام
خوشا به حال شما!
تا یادم نرفته در مورد مراسم تشت گذاری یه پست رو وبلاگم گذاشتم.
بازم از طلاعاتی که در اختیارم گذاشتین، سپاسگزارم!
سلام. من هم موافقم. جامعه ما سرشار از سلسله مراتبها و بوروکراسی هاست این حتی در برخوردها هم تاثیر گذاشته مثلا یک استاد حالا یا به دلیل احساس رقابت با همکاران و یا با دانشجوش وقتی یک نقدر میشنوه چنان با دانشجو برخورد می کنه که دانشجو دیگه جرات پیدا نمی کنه که روحیه انتقاد پذیری داشته باشه و باید مدام اشتادشو مدح کنه. علاوه بر این جنسیت ها هم تاثیر گذار هستند خیلی از اساتید با این که تحصیلاتی در خارج از کشور داشتند ولی در ارتباط با جنس مونث سرد و سنگینانه برخورد می کنند به نظر من اینها روشنفکر نیستند. هنوز نحوهارتباط برقرار کردن با دانشجو رو یاد نگرفتند و اینکه باید با دانشجو دوست باشند تا یک استاد. از طرفی تو جامعه ما بحث اقتصادی و نفع طلبی خیلی مطرحه دیگه اساتید دنبال علم آموزی و ترویج علم نیستند بلکه بیشتر دنبال طرح های تحقیقی کلان هستند که پول براشون داشته باشه. بیشتر اساتید بعد از یه مدت پول طلب می شن و تمام فکرشون طرح میشه.جامعه ما در مرحله جنینی به سر میبره که شکل روابط و نحوه برقراری ارتباط یاد نگرفته. و به نظر من ما باید شیوه برخورد و رفتار و علم آموزی رو از زونیس و کسانی مثل زونیس یاد بگیریم. اساتید ایران هنوز خیلی مبگیرونده منش کسانی مثل زونیس رو یاد بگیرند. امیدوارم من یکی شبیه به این اساتید نباشم در آینده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی