ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

ویرگول برای نرسیدن به نقطه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

ویرگول نویسی

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۹:۴۴ ب.ظ

ویرگول، نازنین رفیق شش ساله ام است، بسیاری از حرفایی را که مأمن نسیت ویرگول پناه است، اولین بار در سال 83 در دوران مدرسه به عنوان نشریه دانش آموزی ام تجسد یافت و وقتی در همان شماره نخست به محاق توقیف رفت، نام نشریه دانشجویی ام را جز ویرگول گذاردم تا برای دومین بار خزانش را نبینم، دنبال سرایی ماندگارتر برای ویرگول بودم، ناخودآگاهم میگوید که شروع ویرگول نویسی ام متاثر از استاد خوبم دکتر محمد فاضلی بود، همانگونه که بسیاری از دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه مازندران متاثر از ایشان وبلاگ نویسی را آغاز کردند، از سال 86 تاقبل 88 کمابیش ویرگول را یاد میکردم ولی از آغاز سال 88 درگیر فعالیت های انتخاباتی شدم و کمتر سراغ ویرگول رفتم و پس از انتخابات هم که تا مدت ها دل و دماغی برای هیچ کاری نداشتم و اگر هم می نوشتم از روی خشم بود و عصبانیت. از ابتدای ویرگول نویسی چارچوب آنرا در نزد خودم اجتماعی تعریف کرده بودم ولی با تمام خودداری هایم نتوانستم در قبال آنچه پس از انتخابات می گذشت سکوت کنم و نهایتا چند یادداشت اخیر ویرگول سیاسی شد، با وجود آنکه بسیاری از دغدغه ها را هم ننوشتم تا ویرگول نازنینم بیش از این آلوده به سیاست نشود. با شروع مهرماه مقطع تحصیلی جدیدی را شروع کردم و اینبار هم نخواستم تا ویرگول را آلوده به نوشته هایی بکنم که از سر ناچاری برای این همایش و آن همایش بی مصرف مینوشتم، در ترم اول کارشناسی پس از خواندن بینش جامعه شناسی سی رایت میلز با گستاخی به یکی از استادانم گفتم که چرا صرفا به خاطر ارتقا و امتیاز برای همایش ها و مجلات علمی-پژوهشی می نویسی که هیچ خواننده ای ندارد و منشا اثر و تغییری نیست! ولی اینک خودم از روی عافیت اندیشی و رزومه سازی روی به این نوع نوشتن آوردم که تنها عاید آنها برایم عذاب وجدان است! چندین بار وسوسه شدم تا حداقل چکیده این مقالات را که به عقیده خودم مزخرف است ولی به عقیده هیئت داوران همایش ها برگزیده! در ویرگول بنویسم تا فکر نکند فراموشش کرده ام ولی تهی بودنش را به آلوده بودنش ترجیح دادم تا به عهدی که با او بسته بودم وفادار باشم.

اما این روزها تلنگر استادی دیگر باعث شد تا بیشتر به ویرگول سر بزنم، دکتر محمد رضایی عزیز تکلیف نموده اند تا مقاله های کلاسی خود در باب نظریه های جامعه شناسی را در وبلاگ نهیم تا درخت های جنگل های شمال کمتر به خاطر تولید کاغذ قطع شود. کارکرد پنهان ایده ی ایشان ویرگول نویسی بیشتر من خواهد بود. از این پس سعی خواهم کرد علاوه بر مقاله های درسی کلاس دکتر رضایی که حول نظریه های متاخر جامعه شناسی خواهد بود ویرگول نوشت های دیگری هم بنویسم.

ویرگول آغازش را مدیون آن محمد است و تداومش را مدیون این محمد. ویرگول و من محمد از هر دو محمد سپاسگزاریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۲/۰۴
ویرگول ،،،

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی