ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

ویرگول برای نرسیدن به نقطه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

کنکور؛ بازاریابی برای دانشگاه

دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۸۶، ۰۹:۴۴ ب.ظ

این روزها نتیجه مناقصه کنکور اعلام شده و بسیاری از خانواده ها درگیر آن هستند برای آنها.

کنکور بیش از هرچیز یک بازاریابی است، بازاریابی برای کالایی دولتی و بی کیفیت. دانشگاه کالایی دولتی است و برخوردار از دستگاه های تبلیغاتی دولتی. دانشگاه باید بگونه ای جلوه کند که مصرف کننده بیشتری را جذب کند و سود بیشتری نصیب صاحبانش کند، رقیب دانشگاه بازارکار و مشاغلی هستند که نیازی به مدرک دانشگاهی و رسمی ندارند، کافی است تا زمان شاگردی در دانشگاه را صرف شاگردی صاحب کار کرد تا مهارت و خبرگی حتی بیشتر از آنچه در دانشگاه آموخته میشود کسب کرد در میدان عمل و مستقیما در حرفه ای درگیر شدن موثرتر از خواندن آن در کتابهای دانشگاهی است، در عین حال برخلاف دانشگاه که آموزش در آن هزینه های مالی هم دارد بازارکار آزاد نه تنها هزینه ای ندارد بلکه مزد و سرمایه ای هم برای آینده فراهم میکند، دانشگاه با کمبود مصرف کننده مواجه است و بگونه ای باید برایش مشتری یافت.

دانشگاه از طریق کنکور بر مصرف کنندگان عرضه میشود، کنکور دلالی است که نرخ کنکور را بالا میبرد بالاتر از ارزش واقعی اش. دلال با ترفندها و شیوه های اغواکننده ی تبلیغی کالای دانشگاه را به بهای گزافی می فروشد. دانشگاه در مقام کالایی عرضه می شود که صرف داشتن آن تشخص و فخر محسوب میشود و این باعثی است تا خریدار در هنگام خرید هیچ اعتنایی به اندازه، رنگ، مدل و باب میل بودن این کالا با سلایق شخصی اش نکند، عدم تناسب خریدار با کالا در رشته تحصیلی نمایان میشود. نوعی از کالا نصیبش شده که نیازی از او نمی کاهد و آرزو میکند که ای کاش جنس فروخته شده پس گرفته میشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۴/۱۱
ویرگول ،،،

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی