ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

جامعه نشینی، جامعه بینی و جامعه شناسی

ویرگول

ویرگول برای نرسیدن به نقطه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

حکایت یک پایان نیافته نامه

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۸۸، ۱۰:۳۵ ب.ظ

ایده اولیه پایان نامه مقطع کارشناسی ام در خلال پرسه زنی هایم در خیابان های بابلسر شکل گرفت، نخست کنجکاو دیوار نوشته هایی شدم که دیوارهای سفید بابلسر را تبدیل به رسانه کرده بودند، شیفته رمزگشایی و خوانش پیام های این رسانه ها شده بودم، حاصل این دغدغه فکری نوشتن طرح تحقیقی با موضوع دیوارنوشته های غیررسمی بابلسر بر مبنای نظریه بینامتنیت باختین به عنوان تکلیف درسی برای روش تحقیق نظری در ترم چهارم شد. در ترم پنجم برای درس تکنیک های خاص تحقیق باید تحقیقی عملی انجام می دادیم و برای من جذاب ترین موضوع همچنان همان دیوارنوشته ها بود، چند هفته ای درس و تفریحم شده بود رکاب زدن در خیابان ها، کوچه ها و پس کوچه های بابلسر و عکس گرفتن از دیوارهای خط خطی، پس از چندهفته که حدود 300 عکس در دوربینم اندوخته بودم با اشتباه دوستم که دکمه delete را زده بود تمام داده هایم از دست رفت، حال من مانده بودم با یک دوربین خالی و فرصتی اندک برای تحویل کار تحقیقی مربوط به تکنیک های خاص تحقیق. به ناچار مجبور به تغییر موضوع تحقیق شدم، در حین عکسبرداری ها دریافته بودم که اکثر این دیوارنوشته ها نمادها و نام هایی از گروه های رپ موجود در بابلسر است، پس سراغ رپ ها رفتم و در فرصت محدودی که داشتم تنها چاره سرهم بندی یک تحلیل محتوا از آهنگ های این رپرها بود. برخلاف تصورم حداکثر نمره از این تحقیق سرهم بندی شده نصیبم شد. در ترم بعدی یعنی ترم ششم گام بعدی برای تحقیق درباره رپرها را برداشتم و برای درس جامعه شناسی جوانان تحقیقات مقدماتی را انجام دادم و حاصل آن هم ارائه گزارشی درباره رپ ایرانی در کلاس جامعه شناسی جوانان بود. تا بدینجا به خوبی مراحل تحقیق درباره رپرها را پیش می بردم، در ترم هفتم از طریق ایمیل با عباس کاظمی و محمد رضایی درباره موضوع تحقیق مکاتبه کردم و راهنمایی ها و منابع روشنگری در اختیارم گذاشتند.

انبوهی از منابع فارسی و انگلیسی درباره رپ داشتم و همه چیز برای انجام یک تحقیق جامع مهیا بود، اما با آغاز سال 88 و انتخابات در پیش رو تمام و نیرویم صرف انتخابات شد با این امید که پس از انتخابات با روحیه ای سبز پایان نامه ام را تکمیل کنم، جنبش سبز پیش از انتخابات و جریان خونین پس از انتخابات در کنار یاس ها و سستی های خودم نگذاشتند این پایان نامه را آنچنانکه باید تکمیل کنم.

در نگارش این اندک مدیون و قدردان نکته سنجی های استادان خوبم دکتر رضایی در روش تحقیق نظری، دکتر جانعلیزاده در تکنیک های خاص تحقیق، دکتر شارع پور در جامعه شناسی جوانان و بخصوص استاد فاضلم دکتر محمد فاضلی به عنوان استاد راهنمایم هستم که روزنه های اصلی برای مطالعه درباره رپرها را در ذهنم گشودند و شاکی ام از خودم که نتوانستم تمام اشارات و انتظارات ایشان را در این تحقیق برآورده کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۱۰/۰۳
ویرگول ،،،

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی